Det bådar inte gott

Tre veckor efter provtagning dök det upp en kallelse till Onkogenetisk mottagning i Lund. ”Vid besöket kommer du att träffa en läkare och en genetisk vägledare”, skriver de. Det känns inte riktigt som att de kommer att säga att provet inte visade på någon ärftlighet. Eller?

Den 30 juni vet jag.

Edit. Pratade med Elisabeth om genomgått de här testerna. Hennes prover visade varken på BRCA 1 eller 2. Men fick ändå komma till Lund för att träffa läkare och genetisk vägledare för besked om sitt prov. Så än så länge håller jag tummarna.

6 tankar på “Det bådar inte gott

  1. Marie-Louise

    I allt elände så hade du ju ändå ”tur”
    Som ovetandes var med i studien.
    Nu får du ju ändå chansen att ev. göra de preventiva operationer som behövs.
    Absolut pest och kolera MEN du kunde ju lika gärna varit ovetande om att du eventuellt bär genen och längre fram blivit sjuk.
    Min moster har nu insjuknat i dubbelsidig bröstcancer.Enligt läkaren så behöver det inte tyda på gencancer då hon är 63. Jag insjuknade som 44-åring och kan tydligen be om en gentest. Jag kommer att göra det för min egen skull och för mina 2 döttrars skull.Man kan säga att du med ditt test ”öppnade” mina ögon.
    Önskar dig lycka till med ditt besök i Lund.

    Svara
    1. Fluffy Molntuss Inläggets författare

      Så bra! Då för det här något bra med sig. Pratade med min väninna som berättade att hon fick positivt besked i möte. så det betyder alltså ingen ting och mötet får visa vilket svar det blir. Om det nu är något så har jag chansen att stoppa ev cancer.

      Svara
    2. Fluffy Molntuss Inläggets författare

      Du har så rätt!!!

      Det gläder mig att du ska göra utredningen, för som du skriver, både för din och dina döttrars skull. Jag oroar mig för min systerdotter. Hoppas din moster hämtar sig väl.

      Svara

Lämna en kommentar